Co jeść, aby nasz uśmiech był zdrowy?

0008515044L-849x565Zdrowy, piękny, biały uśmiech, z kompletem zębów, sprzyja pozytywnemu odbiorowi danego człowieka przez jego otoczenie. Pełny uśmiech wywołuje wyłącznie miłe emocje u rozmówcy i sprawia, że jest on korzystniej odbierany. Jego słowa trafiają do podświadomości drugiego człowieka. Uśmiech może stać się naszą najlepszą wizytówką, jeśli będzie zadbany. Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o konieczności czyszczenia zębów dwa razy dziennie przy użyciu dobrej pasty, np. Ajona. Jej zaletą jest brak zawartości fluoru, który w nadmiarze może powodować nawet powstawanie przebarwień na zębach. Dodatkowo, na kondycję zdrowotną naszych zębów wydatnie wpływa to, co jemy. Jak powinna wyglądać dieta, aby nasz uśmiech był piękny, a zęby zdrowe?

Wapń budulcem kości i zębów

Małe dzieci powinny spożywać wiele produktów mlecznych, aby uzupełniać w organizmie zapotrzebowanie na wapń. Dzięki temu ich kości mogą rozwijać się i rosnąć. Niemniej, wapń ważny jest także dla zębów i każdy człowiek, niezależnie od wieku, powinien uzupełniać swoje codzienne menu o produkty z wysoką zawartością białka. W naszym menu nie powinno zabraknąć zatem przetworów mlecznych, w których wapnia jest bardzo dużo. Jest on minerałem budulcowym odpowiadającym za strukturę zębów.

W diecie na zdrowe, piękne zęby muszą znaleźć się takie produkty jak jogurty naturalne, kefiry, maślanka itp. Niedobór wapnia objawia się z kolei kruchością zębów i większą ich podatnością na próchnicę. Z tego powodu zęby stają się brązowe i czarne, kwalifikując się do zaawansowanego leczenia stomatologicznego.

Jeśli dana osoba jest uczulona na produkty mleczne, zrobione z białka mleka krowiego, dla zdrowia zębów powinniśmy stosować suplementy diety dostarczające wapń lub pić mleko kozie.

Co ciekawe, bogatym źródłem tego pierwiastka są ryby – szprotki i sardynki, które spożywamy wraz z ośćmi.

Witamina D dla zdrowia zębów

Oprócz wapnia, w jadłospisie sprzyjającym utrzymania zdrowej kondycji zębów, powinna znaleźć się witamina D. Reguluje ona w organizmie gospodarkę wapniowo-fosforanową i odpowiada za prawidłową mineralizację szkliwa zębów. Witamina D może być suplementowana, a wydzielona jest ona naturalnie w skórze człowieka pod wpływem promieni słonecznych.