Jak wypromować gabinet stomatologiczny?

Portrait of beautiful with perfect smile. Isolated on white.

Prowadzenie praktyki stomatologicznej wymaga doświadczenia i niemałych nakładów finansowych, ale nawet najlepszy gabinet nie odniesie sukcesu bez odpowiedniej promocji. Obecnie z dużej mierze przeniosła się ona do internetu, więc obecność w sieci bez względu na rodzaj świadczonych usług to absolutna podstawa.

Zacznij od logo

Każdy gabinet stomatologiczny powinien mieć własne logo – najlepiej zaprojektowane przez profesjonalistów. To znak rozpoznawczy gabinetu, który ma na celu przyciągnięcie uwagi pacjentów i budowanie świadomości marki. Stworzenie dobrego logo to trudne wyzwanie wymagające uwzględnienia wielu przesłanek takich jak cele marketingowe czy filozofia danej praktyki lekarskiej.

Stwórz stronę internetową i bloga

Strona internetowa to wirtualna wizytówka gabinetu stomatologicznego. Większość pacjentów informacji o leczeniu stomatologicznym szuka właśnie w sieci. W tej materii również warto zdać się na fachowców, gdyż najlepszym rozwiązaniem jest spersonalizowana strona, której stworzenie wymaga stosownych umiejętności. Eksperci z serwisu https://sofista.com.pl/ radzą, aby pod stronę podpiąć firmowego bloga. To świetne narzędzie biznesowe pomagające nawiązać bliższe relacje z klientami i przestrzeń na zamieszczanie m.in. porad dotyczących profilaktyki jamy ustnej i promowania rozmaitych inicjatyw z tym związanych. Poza tym blog to doskonałe miejsce, gdzie lekarz może dać się poznać od prywatnej strony, pisząc np. o swoich zainteresowaniach i pasjach. Na stronie oraz blogu warto zamieszczać krótkie filmy. Istotna jest też oprawa graficzna, w związku z czym dużą wagę należy przykładać do jakości zdjęć. Nie jest zalecane wykorzystywanie fotografii z banków zdjęć – powinny one przedstawiać technologie czy sprzęt, jakimi gabinet rzeczywiście dysponuje.

Pozycjonowanie strony i bloga

Sama strona czy blog to za mało. Niezbędne są również działania, dzięki którym stanie się ona widoczna w sieci. Profesjonalne usługi za zakresu copywritingu, które można zamówić m.in. tu https://sofista.com.pl/copywriting/, poprawią pozycję strony i bloga w wynikach wyszukiwania w Google. Interesujące artykuły napisane pod kątem SEO to sprawdzony sposób na unikalne i wartościowe treści zamieszczanie w internecie.

Załóż newsletter

Newsletter to kolejne skuteczne narzędzie marketingowe przyczyniające się do budowania pozycji marki. To ważne, ponieważ dzięki temu pacjenci będą bardziej skłonni polecić konkretny gabinet rodzinie czy znajomym. Przy tworzeniu newslettera trzeba jednak postawić na oryginalność, a to wymaga pracy i zaangażowania.

Postaw na marketing szeptany

Jak można przeczytać w artykule https://sofista.com.pl/marketing-szeptany/, za pojęciem marketingu szeptanego kryją się działania, których celem jest  dotarcie z konkretną informacją do odbiorcy za pośrednictwem bezpośredniego przekazu ustnego wyglądającego na spontaniczny. Ma to wywołać o odbiorców pozytywne reakcje, a także zachęcić do dyskusji o produkcie czy usłudze – w tym przypadku o usługach stomatologicznych świadczonych przez dany gabinet.

Wykorzystaj media społecznościowe

Każda szanująca się marka nie wyobraża sobie funkcjonowania w sieci bez kont na portalach społecznościowych takich jak np. Facebook czy Instagram. Prowadzenie profilu można zlecić zajmującym się tym firmom, niemniej treści tam publikowane muszą być atrakcyjne dla odbiorców. Trzeba je zamieszczać systematycznie – najlepiej codziennie, jeśli chce się zbudować duże zasięgi.

Proś pacjentów o opinie

Sporo pacjentów wybiera gabinety stomatologiczne z polecenia, dlatego opłaca się prosić pacjentów o wystawienie opinii i zamieszczanie ich na stronie czy na Facebooku. Dzięki temu gabinet stomatologiczny zyskuje w oczach pacjentów na wiarygodności.

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*